اخذ به شفعه چه نوع عقدی است؟

  • نویسنده: وحید محمدی نصرآبادی
  • تاریخ آخرین بروز رسانی:
  • دسته بندی: حقوقی

اخذ به شفعه چه نوع عقدی است؟

با توجه به تعریف عقد که عبارت است از این که عمل حقوقی است که نیاز به اراده دو طرف دارد و از آنجایی که در اخذ به شفعه صاحب حق به شفعه (شفیع) بدون نیاز به توافق و رضایت شریک دیگر و حتی خریدار ملک می تواند حق شفعه را اعمال نماید. لذا با این توضیح و موارد و شرایط ذکر شده، اخذ به شفعه عقد محسوب نمی شود و در تعاریف حقوقی، جزء ایقاعات شمرده می شود.

مؤسسه حقوقی دارالعدل راگا در تاریخ 15/2/1387 تحت شماره ثبت 22565 و شماره ملی 10103608479 در اداره ثبت شرکتها به وسیله یک وکیل دادگستری به ثبت رسیده است. این مؤسسه با در اختیار گرفتن وکلای پایه یک دادگستری در انواع و اقسام دعاوی حقوقی، اعم از مدنی، کیفری، خانواده و ثبتی و یا حتی وکالت در انواع کمیسیونهای ثبتی و شهرداری وکالت در دیوان عدالت اداری و... فعالیت داشته است و با بیش از 91 درصد موفقیت در پرونده های مأخوذه رکورد بی نظیری را از خود به جای نهاده است.

در صورتی که در رابطه با دعوای اخذ به شفعه نیاز به مشاوره از سوی وکلای موسسه حقوقی راگا  و یا راهنمایی و قبول پرونده در خصوص دعوای اخذ به شفعه دارید می توانید با شماره تماس های زیر ارتباط بر قرار کنید.

آخرین مقالات

در حال بارگذاری ...