طرح و دفاع از دعاوی کیفری

طرح و دفاع از دعاوی کیفری

با توجه به کمرنگ شدن انگیزه های دینی و مسائل معنوی شاهد تشدید وقوع اعمال مجرمانه هستیم. در جایی که هر کس به تصور واهی پایمال شدن حقوقش و یا با آرزوی زندگی مرفه و ثروت از هیچ اقدام مجرمانه ای فروگذار نمی کند تنها راه احقاق حق و ارعاب و پیشگیری از وقوع چنین جرایمی دست یازیدن به ریسمان قانون است.

دعوای کیفری در مقابل دعوای حقوقی است تعریف ساده دعوای کیفری عبارت است از دعوایی که ناشی از انجام فعل و یا ترک فعلی است که در قوانین جاریه کشور به عنوان جرم تلقی و برای آن مجازات تعیین شده است.

با این تعریف مشخص شد که اعمالی که در قانون به عنوان جرم تلقی نشده است و یا برای آن مجازات تعیین نشده است را نمی توان از لحاظ کیفری و در دادگاههای کیفری طرح و پیگیری نمود.

مزیت طرح دعوای کیفری علاوه بر سرعت در رسیدگی، تحت فشار قرار گرفتن متهم برای اخذ رضایت است که سبب می گردد شاکی با معامله در مورد رضایت در زمینه جنبه خصوصی جرم شاهد احقاق حق خویش باشد.

دعاوی کیفری نیازمند احاطه کامل بر قوانین و مقررات و رویه دادگاههاست. چنین دعاویی به وکلای سرسخت، نترس و با صبر و حوصله نیازمند است چرا که درست است که در دعاوی کیفری سرعت بیشتری لحاظ می گردد ولیکن این سرعت نتیجه پیگیری مکرر وکیل شاکی است.

چرا که تعداد مراجعات دعاوی کیفری با دعاوی حقوقی قابل مقایسه نیست و به طور میانگین مراجعات در پرونده های کیفری به طور میانگین دست کم 10 برابر پرونده های حقوقی است.

ما در دارالعدل راگا با در اختیار داشتن چنین وکلایی برای احقاق حق شما می جنگیم.

لازم است بدانید در صورت شکست در دعاوی کیفری ممکن است مشتکی عنه (طرف شکایت) نسبت به اعاده حیثیت علیه شما اقدام نماید و در اینجا نه تنها به حق خویش نرسیده اید بلکه باید مطابق رای دادگاه اعاده حیثیت نیز گردد.

در دارالعدل راگا وکلای پایه یک دادگستری به طور تخصصی نسبت به دعاوی کیفری اقدام می نمایند شاید لازم باشد قبل از طرح دعوا، ادله ای تأمین و جمع آوری گردد در این صورت وکلای ما نسبت به این موضوع نیز در صورت امکان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

دیدگاه یا سوال خود را مطرح کنید.



بهتر است برای پی گیری آتی شماره تلفن خود را وارد کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.


دیدگاه های شما

در حال بارگذاری ...