نگارش انواع دادخواست و لوایح حقوقی

نگارش انواع دادخواست و لوایح حقوقی

با توجه به پیچیدگی و ظرافت دعاوی حقوقی همواره ایجاب می کند که علاوه بر طرح دادخواست، در جلسه دادرسی به طور مبسوط شرح ماوقع و دلایل طی لایحه ای جامع و مانع تقدیم دادگاه گردد. در ادامه با موسسه حقوقی دارالعدل راگا همراه باشی.

چرا که ماهیت دادخواست خلاصه و موجزگویی است ولیکن ماهیت لایحه مشروح و مبسوط گویی است. مطابق لایحه است که سعی می شود ذهن قاضی به این نکته جلب شود که با توجه به ماوقعی که اتفاق افتاده است و دلایل و مدارکی که تقدیم شده و یک به یک شرح داده شده است موکل مستحق دریافت حکم به نفعش است. این موضوع وقتی که به عنوان خوانده در دادرسی حضور دارید بیشتر خودنمایی می کند. چرا که تنها راه دفاع از خود، لایحه تقدیمی است.

صورت جلسه دادگاه بسیار مختصر و مفید است و مسلماً نمی توان تمامی دلایل را در صورت جلسه دادگاه با وقت کمی که در اختیار است توضیح داد. گاه اتفاق می افتد که از اوضاع و احوال قضیه متوجه این مطلب می گردیم که حق با موکل است ولیکن اسناد و مدارک مثبت این ادعا در دست نیست. در اینجا یک وکیل لایق به سراغ ایرادات شکلی می رود. یعنی ایراداتی که به شکل دادخواست خواهان وارد می کند تا بتواند به صورت شکلی دعوای ایشان را رد نماید.

معمولاً دادخواست کسانی که از یک وکیل برای طرح دادخواست خود استفاده نمی کنند دارای ایرادات شکلی فراوانی است. بنابراین اینجاست که اهمیت نگارش دادخواست و یا لوایح حقوقی به چشم می آید. دارالعدل راگا با در اختیار داشتن گروه ویژه، جهت نگارش انواع دادخواست ها و لوایح حقوقی، در این زمینه پیشرو است. چرا که پس از طرح موضوع توسط موکل دلایل و مدارک به وسیله یکی از وکلای مجرب پایه یک دادگستری اخذ می گردد.

سپس موضوع در گروه ویژه نگارش مطرح می گردد و با همکاری و همیاری گروه مذکور، پیش نویس دادخواست و یا لایحه مذکور تدوین و تنظیم می گردد. در ادامه پیش نویس مذکور به نظر موکل رسانده می شود در صورت ارائه مدارک جدید موضوع مجدداً برای اعمال مطرح می گردد در صورت موافقت گروه ویژه، دادخواست یا لایحه مطابق با مدارک جدید موکل تغییر می کند.

دیدگاه یا سوال خود را مطرح کنید.



بهتر است برای پی گیری آتی شماره تلفن خود را وارد کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.


دیدگاه های شما

در حال بارگذاری ...