نمونه گزارش کارشناسی اجرت المثل ایام تصرف

  • نویسنده: وحید محمدی نصرآبادی
  • تاریخ آخرین بروز رسانی:
  • دسته بندی: حقوقی

گزارش کارشناسی اجرت المثل ایام تصرف

در این مقاله نمونه از یک گزارش کارشناسی اجرت المثل ایام تصرف را برای بررسی قرار داده ایم. می توانید برای پرونده های اجرت المثل ایام تصرف با ما تماس بگیرید.

می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از روند اجرت المثل ایام تصرف  با شماره های زیر تماس بر قرار کنید.

نمونه گزارش کارشناسی اجرت المثل ایام تصرف

گزارش کارشناس رسمی دادگستری بستگی به نوع و ماهیت پرونده دارد. در پرونده هایی که نیاز به انجام امری تخصصی و فنی باشد، قاضی رسیدگی کننده برای حل و فصل موضوع می باید پرونده را به شخصی که صلاحیت و تخصص لازم را دارد ارجاع دهد.

مثال: در تصادم رانندگی برای تعیین مقدار خسارات وارده به خودرو، کارشناس متخصص و خبره تصادم تعیین   می شود. همچنین در پرونده مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، موضوع به کارشناسی ارجاع می شود که این کارشناس از بین افراد واجد صلاحیت و تخصص، توسط قاضی و از طریق قرعه کشی انتخاب می شود. به کارشناس منتخب ابلاغ می گردد تا ظرف مهلت خاصی با مراجعه به دادگاه پرونده را مطالعه و ظرف مدت تعیین شده از طرف دادگاه نظریه خود را اعلام نماید.

نمونه گزارش کارشناسی اجرت المثل ایام تصرف:

ریاست محترم شعبه .............. دادگاه حقوقی تهران

باسلام؛

احتراماً در خصوص پرونده کلاسه بایگانی ............. به استحضار می رساند:

پیرو اخطار شماره .................. مورخ .................. که در تاریخ ..............به سامانه ثنا ارسال شده است در شعبه حاضر و پرونده مطروحه مطالعه شد. قرار کارشناسی صفحه 47 پرونده به این شرح می باشد. « ... آقای .............. به عنوان کارشناس منتخب تعیین تا پس از بررسی پرونده و مطالعه آن و بررسی اسناد و مدارک طرفین و بازدید از ملک، اجرت المثل ایام تصرف ملک موضوع پرونده را از تاریخ 22/4/97 لغایت زمان کارشناسی تعیین و ظرف مهلت 20 روز اظهار نظر نماید.»

در تاریخ ................ در معیت خواهان (آقای ..............) و خوانده (آقای .................) به نشانی ملک واقع در تهران- خ ...................... مراجعه شد. ملک یک باب منزل مسکونی با قدمت 45 ساله به مساحت 120 مترمربع می باشد. ابعاد ملک مورد بازدید عبارت است از 8 مترمربع عرض و 15 مترمربع طول واقع در یک کوچه 8 متری، طبقه همکف با امتیاز آب، برق، گاز و تلفن مجزا. ملک مورد بازدید 40 مترمربع حیاط مشجر و 80 مترمربع مسکونی دارد. کف منزل مسکونی موزائیک. دیوارها نقاشی شده، آشپزخانه به صورت یک فضای 12 متری سنتی و دو اتاق خواب و پذیرایی به مساحت 45 مترمربع می باشد. حمام و سرویس بهداشتی در حیاط تعبیه شده است.

با توجه به قدمت بنا که حدود 45 سال قبل ساخته شده است و کاربری مسکونی آن، میزان اجرت المثل ایام تصرف آن از تاریخ 22/4/97 تا زمان بازدید ملک مبلغ 000/527/590 ریال برآورد و تعیین می گردد.»

                                                                                                           

                                                                                                     کارشناس رسمی دادگستری

 

آخرین مقالات

در حال بارگذاری ...